Skolas simboli un vērtības

 

Skolas himna

Auseklis, Jāzeps Vītols

“Uz skolu”

Dar’ man, tēvis, pastaliņas,

Pērc man staltu cepurīt,

Šuj man svārkus, māmuliņa,

Skolā ieti man gribas!

 

Pieloc, māsiņ, skolas somu

Bagātiemi gabaliem:

Vidū maizes riecientiņu,

Apkārt dziesmas, pasakas!

 

Bāliņ, še tev gana taure,

Tautas dziesmu vācele,

Eji tur, kur Meža māte

Lakstīgalai dziesmas māc.

 

Man jāieti skoliņāi,

Gudras ziņas iekrāties,

Pieaugt tautas mīlestībā,

Īstā gara brīvībā.

 

Lielis tapšu, tad es būšu

Tautas zemes arājiņš,

Tālas jūras braucējiņis,

Kara zirga jājējiņš.

 

ATBILDĪBA

Par skolēniem Par skolotājiem Par skolas vadību Par vecākiem
Es uzņemos atbildību par savu rīcību.

Es esmu atbildīgs par savām personīgajām mantām.

Es piedalos skolas  noteikumu veidošanā, pats tos ievēroju un norādu citiem, ja tas netiek darīts.

Es izpildu dotos solījumus.

Es laicīgi ierodos skolā un regulāri apmeklēju mācību stundas.

Es esmu uzmanīgs un pieklājīgs pret citiem.

Es mobilo telefonu stundas laikā turu somā klusuma režīmā.

Es esmu atbildīgs par savām sekmēm.

Es ievēroju skolas iekšējās kārtības noteikumus.

Es apvākoju skolā izsniegtās grāmatas,

izturos saudzīgi pret tām.

Es apmeklēju konsultācijas.

Es lietoju maiņas apavus. 

Es, novietojot virsdrēbes garderobē,  rūpējos par kārtību gan tur, gan savā garderobes skapīti. 

Es mācos atbilstoši savām spējām un sekoju līdzi savām sekmēm.

Es uzvedos atbilstoši savam vecumam un vietai, kurā atrodos.

Es atzīstu savas kļūdas.

Es izmetu atkritumus tam paredzētā vietā.

Es uz stundu ierodos sagatavojies.

Es ievēroju kārtības noteikumus ēdamzālē.

Es cenšos savaldīt savas emocijas.

Es atbildu par savu veselību.

Es piedalos skolas noteikumu veidošanā, pats tos ievēroju un norādu citiem, ja tas netiek darīts.

Es uzņemos atbildību par savu rīcību un tās radītajām sekām, jo apzinos, ka tā ietekmē ne tikai mani, bet arī citus.

Es esmu atbildīgs par skolēnu drošību skolā.

Es esmu ieinteresēts un atbildīgs par sava darba rezultātu.

Es laikā un precīzi izpildu man uzticētos uzdevumus un pienākumus.

Es izpildu dotos solījumus.

Es, demonstrējot atbildīgu rīcību, mācu skolēniem apzinīgi rīkoties.

Es esmu atbildīgs par skolēnu labbūtību.

Es izturos cieņpilni komunicējot ar skolēniem, kolēģiem, vecākiem un skolas kolektīvu.

Es esmu atbildīgs par skolas vārdu un prestižu.

Es veicu audzināšanas darbu skolā, lai veidotu patstāvīgus un atbildīgus jauniešus.

Es uzņemos atbildību par  pieņemtajiem lēmumiem, jo apzinos, ka tie ietekmē citus cilvēkus skolā un ārpus tās.

Es pirms lēmumu pieņemšanas noskaidroju iesaistīto pušu viedokli.

Es varu paskaidrot savas rīcības motīvus.

Es vienmēr daru tik labi, cik tas ir iespējams attiecīgajos apstākļos.

Es demonstrēju piemēru, kā īstenot pārmaiņas un mācīties, lai darītu labāk.

Mēs esam konsekventi un vienoti savās prasībās un izpildām dotos solījumus.

Es no citiem prasu to, ko daru un ievēroju arī pati.

Es sniedzu konstruktīvu, uz rīcību vērstu atgriezenisko saiti par katra sasniegumiem.

Es skolai sniedzu savlaicīgu, godīgu un pamatotu atgriezenisko saiti par mācību procesu, lai skola kļūtu labāka.

Es sarunājos ar skolotājiem un skolas vadību, un piedāvāju savus risinājumus, lai uzlabotu mācību procesu.

Es atsaucos skolas aicinājumam izteikt viedokli.

Es piedalos skolas organizētajos pasākumos, kuros svarīga ir vecāku klātbūtne.

Es esmu iepazinies ar skolas dokumentiem, ievēroju tajos iekļautās normas un aicinu arī citus  vecākus tos ievērot.

Es atzītu savas kļūdas un uzņemos  atbildību par tām.

Es sagatavoju savu bērnu skolai atbilstoši skolas noteikumiem.

Es sekoju sava bērna mācībām.

Es katru dienu ieeju E-klasē, izmantojot vecāku profilu.

Es pildu savus solījumus. 

Es motivēju bērnu apmeklēt skolas organizētos pasākumus.

Es regulāri apmeklēju vecāku sapulces un individuālās sarunas.

Es kontrolēju sava bērna naudas tēriņus.

Es esmu atbildīgs par bērna audzināšanu un viņa uzvedību skolā.

 

CIEŅA

Par skolēniem Par skolotājiem Par skolas vadību Par vecākiem
Es sveicinu skolas darbiniekus, viesus.

Es cienu skolas darbinieku ieguldīto darbu. 

Es nesaku “nē”, ja man lūdz palīdzību.

Es uzklausu citu viedokli un idejas.

Es ieklausos pedagogos.

Es izturos ar sapratni pret citiem.

Es esmu pieklājīgs pret pedagogiem un skolas darbiniekiem.

Es saudzēju skolas mēbeles un telpas.

Es klausos, kad runā kāds cits.

Es ar savu uzvedību netraucēju stundas darbu.

Es neapvainoju klases biedrus, vienaudžus, skolas darbiniekus.

Es protu atvainoties.

Es izturos pret citiem tā kā gribu, lai izturas pret mani.

Es nelietoju rupjus vārdus.

Es bez atļaujas neaiztieku citu lietas.

Es stundā paceļu roku, ja vēlos atbildēt. 

Es atbalstu un priecājos par klases biedru panākumiem.

Es respektēju un pieņemu cita viedokli – uzklausu un pamatoti argumentēju.

Es atzīstu un priecājos par citu panākumiem.

Es cienu pats sevi, lai spētu cienīt citus.

Es  izprotu katra skolēna vajadzības. 

Es sasveicinos.

Es protu atvainoties, atzīt savas kļūdas.

Es esmu pieklājīgs – “nerunāju pāri”.

Es saudzīgi izturos pret skolas inventāru un telpām.

Es izsaku savu viedokli, argumentēju to un neaizvainoju citus. 

Es uzklausu dažādus viedokļus, vērtējumu par vadības darbu, izvērtēju tos un pieņemu lēmumus.

Es komunicēju pieklājīgi neaizvainojot sarunas partneri.

Es sasveicinos.

Es protu atvainoties, atzīt savas kļūdas.

Es spēju uzklausīt citu viedokli, nelietot rupjus vārdus.

Es pārrunāju ar saviem bērniem vārda – cieņa – nozīmi.

Es izturos pret citiem tā, kā es gribētu, lai izturas pret mani.

Es novērtēju pedagogu ieguldīto darbu mana bērna izglītošanā.

Es kontrolēju, lai mana bērna mācību grāmatas ir apvākotas.

Es ārpus skolas “nekomentēju” skolotāju darbu.

Es apmeklēju  skolas organizētos pasākumus.

Es sveicinu skolas darbiniekus.

Es ievēroju pieklājību komunicējot ar pedagogu.

SADARBĪBA

Par skolēniem Par skolotājiem Par skolas vadību Par vecākiem
Es regulāri iesaistos skolas  notikumos.

Es komunicēju ar pedagogiem, vienaudžiem.

Es iesaistos skolas un klases pasākumos.

Es organizēju pasākumus kopā ar savu klasi.

Es iespēju robežās palīdzu citiem.

Es sadarbojos pāra un grupu darbos.

Es iesaistos klases lēmumu pieņemšanā.

Es uzticos saviem klases biedriem.

Es uzklausu citu idejas.

Es daru kopā ar citiem, lai dzīve skolā būtu interesantāka.

Es sadarbojos sporta spēlēs un protu pieņemt zaudējumu.

Es jautāju, ja nesaprotu.

Es iespēju robežās dalos ar lietām, ja draugam kaut kas  pietrūkst.

Es cenšos rast kontaktu ar dažādiem cilvēkiem.

Es uz skolēniem, vecākiem un citiem pedagogiem raugos kā uz sadarbības partneriem, tāpēc regulāri sazinos ar viņiem, informēju par kopīgajām veiksmēm un palīdzu risināt problēmas.

Es labprāt sadarbojos ar kolēģiem un piedāvāju savu palīdzību.

Es uzklausu skolēnu un citu pedagogu pamatotu viedokli par savu profesionālo sniegumu, un uztveru to kā iespēju mācīties.

Man ir svarīgi ne tikai izteikt savu personīgo viedokli, bet dzirdēt arī citus.

Es daru un aicinu rīkoties arī citus, jo uzskatu, ka kopā mēs varam paveikt daudz.

Es dalos pieredzē, palīdzu citiem.

Es problēmas risinu individuāli, neiztirzājot tās publiski.

Es cenšos veidot un atrast veiksmīgāko sadarbības formu ar skolēnu vecākiem.

Es veidoju cieņpilnas un godīgas attiecības ar skolēniem, pedagogiem un vecākiem.

Es atbalstu pedagogu sadarbību un pats piedalos kopējā darbībā.

Mēs lēmumus pieņemam koleģiāli, un prasām atbildību no sevis un citiem par to izpildi.

Es uzklausu visu iesaistīto pušu viedokli un konfliktu situācijas risinu sarunu ceļā.

Mēs skolas attīstības mērķu izvirzīšanu un darbības pašvērtēšanu veicam kopā ar citiem, lai rosinātu diskusijas un kopīgu atbildību par sasniegtajiem rezultātiem.

Es motivēju kolektīvu uz jaunām sadarbības formām.

Es sniedzu pamatotu atgriezenisko saiti par pedagogu profesionālo darbību, nepieciešamo pilnveidi.

Es sazinos un komunicēju ar sava bērna klases audzinātāju, skolotājiem, vadību.

Es esmu atvērts sarunām.

Es apmeklēju klases un skolas vecāku sapulces.

Es komunicēju ar citiem vecākiem.

Es savlaicīgi un regulāri informēju par sava bērna skolas kavējumiem un citām problēmām.

Es aktīvi iesaistos skolas dzīves veidošanā, uz to aicinu arī citus vecākus.

Es iespēju robežās atbalstu skolotājus un skolas vadību pārmaiņu īstenošanas procesā.

Es konfliktus risinu dialoga ceļā.