Atbalsta personāls
Skolas Psihologs
Izglītības un skolu psihologu darbs ir vērsts uz mācību un audzināšanas procesa, emocionālo, kognitīvo, uzvedības vai saskarsmes grūtību mazināšanu, kā arī pozitīvas pašizaugsmes veicināšanu bērniem, jauniešiem un citiem izglītojamajiem. Izglītības psihologi palīdz risināt izglītojamo mācīšanās grūtības, sociālās un emocionāla rakstura problēmas. Lai risinātu minētās problēmas, izglītības psihologi sadarbojas ar izglītojamo vecākiem, citiem likumiskajiem pārstāvjiem, pedagogiem un citiem speciālistiem, kuri iesaistīti izglītojamā problēmas risināšanā.
Darbības virzieni - psiholoģiskā izpēte individuāli un grupā, atzinumu par psiholoģisko izpēti sagatavošana, sadarbības pārskatu sagatavošana; rekomendāciju izstrāde; konsultēšana individuāli vai grupās saistībā ar bērna / jaunieša problēmas risināšanu un preventīvo un izglītojošo pasākumu vadīšana; sadarbība ar citiem izglītības vides speciālistiem atbalsta komandas darbā, bērnu / jauniešu konsultēšana mācību un audzināšanas jautājumos.
Sociālais pedagogs
Sociālais pedagogs pārstāv bērna tiesības un rūpējas par to, lai palīdzētu atrisināt sarežģīto situāciju, kādā nonācis bērns, ja par to liecina slikta uzvedība, konflikti ar skolas biedriem vai skolotājiem, stundu kavēšana, klaiņošana, skolas biedru pāri darījumi, noslēgšanās, aktivitātes zudums vai citas negatīvas izmaiņas skolēna uzvedībā.
Sociālais pedagogs darbu plāno pēc bērnu, vecāku (aizbildņu), skolotāju, mācību iestādes administrācijas pieteikumiem, pamatuzmanību veltot darbam ar bērnu, viņa problēmu risināšanai, palīdz bērniem, vecākiem un skolotājiem risināt sociālpedagoģiskās problēmas, kas rada grūtības mācību procesā;
● uzklausa, novēro, informē, konsultē, sniedz atbalstu;
● izvērtē problēmu un palīdz to risināt; sekmē skolēnu, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
● atbalsta skolēnu, pedagogu, ģimeni problēmsituācijās, palīdz rast to risinājumu, palīdz iegūt pozitīvu pašnovērtējumu, apgūt sadzīves prasmes un iemaņas;
● sekmē audzēkņu komunikācijas prasmes, prasmes risināt konfliktus, argumentējot savu viedokli un respektējot citu domas, palīdz veidot savstarpējās attiecības ar vienaudžiem, pedagogiem, ģimenes locekļiem un sabiedrību;
● nodrošina konsultācijas vecākiem, lai palīdzētu izprast skolēna izturēšanās un pielāgošanās problēmu iemeslus, sniedz palīdzību bērniem un pieaugušajiem viņu saskarsmē;
● koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem.
Skolās sociālais pedagogs tiek definēts kā atbalsta personāls.
Sociālais pedagogs jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti ( savus pienākumus veic saskaņā ar Izglītības likumu, Bērnu tiesību aizsardzības likumu, ANO Bērnu tiesību konvenciju,)
Uz konsultāciju vecāki var pieteikties, pēc iepriekšējas vienošanās, piesakoties e - klasē
SKOLOTĀJS LOGOPĒDS
Logopēdija ir zinātne par valodas traucējumiem, to rašanās cēloņiem un defektu novēršanu ar speciāliem apmācības un audzināšanas līdzekļiem.
Logopēda uzdevumi
• Runas un valodas traucējumu diagnosticēšana.
• Rakstīšanas un lasīšanas traucējumu diagnosticēšana.
• Principu un metožu izstrādāšana traucējumu korekcijai, uzlabošanai, novēršanai.
Logopēdiskā darba virzieni:
• Runas korekcija un attīstība.
• Motorikas korekcija.
• Sensoro funkciju attīstīšana ( domāšana, atmiņa, uztvere, uzmanība).
• Darbs ar vecākiem un klašu skolotājiem.
Kā skolēni un vecāki var saņemt logopēda palīdzību:
• 1. klases skolēnu valodas pārbaude notiek līdz 30. septembrim;
• Skolēnus logopēdiskajā grupā uzņem visa mācību gada laikā;
• Skolēni logopēdiskajā grupā tiek uzņemti ar vecāku iesniegumiem;
• Skolēni individuālās un grupu nodarbības apmeklē pēc stundu saraksta;
• Par logopēdisko nodarbību apmeklējumiem atbild skolēns, vecāki, skolotājs un logopēds;
• Skolēns tiek atskaitīts no logopēdiskās grupas, kad valodas traucējums ir novērsts.
Vecāki var saņemt konsultācijas par izglītojamo valodas attīstību, korekcijas darbu un rezultātiem iepriekš sazinoties ar logopēdu.
Skolas psihologs
Skolas psihologs
Atbalsta personāls
Sociālais pedegogs, speciālais pedagogs